Šiuose tekstuose sužinosite:
- Kur yra Gargždų biblioteka?
- Koks yra bibliotekos darbo laikas?
- Ką galima veikti bibliotekoje?
- Kaip tapti bibliotekos skaitytoju?
- Kaip pasiskolinti knygas?
- Kaip sužinoti, ar biblioteka turi knygą, kurią nori pasiskolinti?
- Kaip grąžinti knygas?
- Bibliotekos istorija.
Tekstus lengvai suprantama kalba parengė Rūta Norkūnė.
Tekstus išbandė Pal. J. Matulaičio soc. centras „Atvira bendruomenė“
Tekstus išbandyti padėjo Miglė Baltrūnaitė.
Kur yra Gargždų biblioteka?
Gargždai yra Lietuvos miestas. Gargžduose yra biblioteka. Biblioteka yra vieta, kurioje yra daug knygų. Gargždų biblioteka yra Klaipėdos gatvėje 15.
|
Pirmame bibliotekos aukšte yra:
-
skaitykla, Skaitykla yra vieta bibliotekoje, kurioje galima skaityti knygas.
-
renginių salė,
-
salė, kurioje vyksta mokymai suaugusiems,
-
kompiuterių klasė.
|
Antrame bibliotekos aukšte yra:
-
suaugusiųjų knygos,
-
vaikų knygos,
-
tualetai.
|
Bibliotekos istorija
Pirma biblioteka Gargžduose pradėjo veikti prieš 200 metų.
Ši biblioteka priklausė žmogui
vardu Feliksas Rionė.
Jis buvo turtingas žmogus.
Feliksas Rionė:
-
mėgo meną,
-
rašė eilėraščius,
-
rinko knygas.
Savo namuose jis turėjo daug knygų.
Kambarį, kuriame buvo tos knygos, žmonės vadino biblioteka.
Jis leisdavo ateiti į savo biblioteką ir skaityti knygas visiems.
|
2000 metais Gargždų biblioteka buvo pavadinta Jono Lankučio vardu.
Jonas lankutis gimė Gargžduose.
Jis buvo mokslininkas.
Jonas Lankutis tyrinėjo knygas ir tekstus.
Jis rašė knygas apie rašytojus ir jų kūrinius.
Jonas lankutis mirė 1995 m.
|
Koks yra bibliotekos darbo laikas?
Biblioteka dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio.
biblioteka dirba nuo 9.00 iki 18.00 valandos.
|
Šeštadienį biblioteka dirba nuo 9.00 iki 15.00 valandos. |
Kartais biblioteka dirba trumpiau.
Pavyzdžiui, prieš šventes biblioteka dirba viena valanda trumpiau.
Pavyzdžiui, jeigu biblioteka paprastą dieną dirba iki 18.00 valandos,
tai prieš šventes dirbs iki 17.00 valandos.
Vasarą šeštadieniais biblioteka nedirba.
Pasitikslinti, kada biblioteka dirba, galima paskambinus telefono numeriu +370 676 37547.
|
Ką galima veikti bibliotekoje?
Bibliotekoje yra daug knygų.
Knygas galima pasiskolinti į namus.
Taip pat knygas galima skaityti bibliotekoje.
|
Bibliotekoje vyksta nemokami renginiai:
-
susitikimai su rašytojais,
-
koncertai,
-
parodos,
-
pamokos mokiniams,
-
knygų klubo susitikimai.
Knygų klubas yra grupė žmonių, kurie susitinka pasikalbėti apie knygas, kurias perskaitė.
|
Bibliotekoje galima pasinaudoti kompiuteriu ir spausdintuvu. |
Spausdintuvas yra įrenginys, kuriuo galime perkelti tekstą ir paveikslėlius iš kompiuterio ant popieriaus.
|
Bibliotekoje vyksta mokymai. Juose galima mokytis kaip:
-
naudotis kompiuteriu,
-
naudotis telefonu,
-
išsiųsti ir skaityti elektroninius laiškus,
-
bendrauti internetu su draugais,
-
skaityti naujienas internete,
-
užsiregistruoti pas gydytoją internetu.
Apie mokymus daugiau sužinoti ir užsiregistruoti galima paskambinus telefono numeriu +370 614 742 96.
|
Kaip tapti bibliotekos skaitytoju?
Kad taptum bibliotekos skaitytoju reikia:
-
Pasiimti savo asmens dokumentą, pavyzdžiui, pasą arba asmens tapatybės kortelę.
-
Ateiti į biblioteką.
-
Pasakyti bibliotekos darbuotojui, kad nori tapti bibliotekos skaitytoju.
-
Bibliotekos darbuotojas tau duos anketą.
Joje reiks užrašyti svarbią informaciją apie save.
Tada bibliotekos darbuotojas galės tau duoti skaitytojo pažymėjimą.
Knygas galėsi skaityti tik tada, kai gausi skaitytojo pažymėjimą.
-
Perskaityti bibliotekos taisykles.
Taisyklėse yra parašyta,
kaip elgtis bibliotekoje.
|
Kaip pasiskolinti knygas?
Tam, kad pasiskolintum knygas reikia:
-
Ateiti į biblioteką.
-
Išrinkti knygas.
-
Paduoti knygas ir skaitytojo pažymėjimą bibliotekos darbuotojai.
Ji pažymės, kokias knygas pasiskolinai.
-
Pasiimti knygas į namus.
|
Knygas iš bibliotekos namuose galima turėti 30 dienų.
Po 30 dienų knygas reikia grąžinti į biblioteką.
|
Iš bibliotekos į namus galima pasiskolinti ne daugiau nei 10 knygų. |
Visas bibliotekos knygas galima skaityti bibliotekos skaitykloje. |
Kai tu baigi vartyti ar skaityti knygą, ją reikia paduoti bibliotekos darbuotojai. Ją rasi prie informacijos stalo antrame aukšte.
|
Kaip sužinoti, ar biblioteka turi knygą, kurią nori pasiskolinti?
Į biblioteką galima paskambinti ir sužinoti,
ar joje yra tavo norima knyga:
Kaip grąžinti knygas?
Knygas, kurias pasiskolinai iš bibliotekos, reikia grąžinti atgal.
Knygas galima atnešti į biblioteką ir paduoti bibliotekos darbuotojui.
|
Taip pat knygas galima įdėti į knygų grąžinimo dėžę.
Joje yra anga, į kurią reikia įdėti knygas.
Knygų grąžinimo dėžė yra lauke prie įėjimo į biblioteką.
|